Lessen volwassenen

Verbeter uw conditie en versterk uw spieren

Werk aan uw lichaamshouding en uw evenwicht. Volg 2x een gratis proefles bij een les die u aanspreekt en ervaar wat bij u past. Kijk op het rooster, zoek de les en locatie waar u heen wilt en kom gewoon naar de zaal. Aanmelden hoeft niet. Trek makkelijk zittende kleding aan, neem een handdoek mee en eventueel een flesje water en… gym u fit!

pilates-exercise

NIEUW Cardio Pilates

De les start met een warming up, daarna worden Pilates oefeningen afgewisseld met een korte cardiotraining. Geen moeilijke stapjes. Bij cardiotraining stimuleer je de hart-longfunctie, waardoor de conditie wordt verbeterd en de vetverbranding wordt gestimuleerd. Bij de pilatesoefeningen wordt aandacht besteed aan de ademhaling, de concentratie en de balans. Er worden oefeningen gegeven aan spiergroepen in de nek, schouders, rug, armen, buik, benen en billen. Bij de oefeningen wordt rustige muziek gebruikt. Er wordt afgesloten met een stretchgedeelte. Door aan Cardio Pilates te doen verbeter je de conditie, vetverbranding, lichaamshouding en lenigheid. Wat resulteert in strakke “lange” spieren, platte buik, sterke rug en een goede conditie.
Trainster: Arianne Kruithof.

image013

Pilates gymfit

Deze lessen bestaan uit bewegingsoefeningen op muziek, onder andere gebaseerd op de Pilates en Yoga methoden. Er wordt aan de algemene conditie gewerkt. Daarbij wordt aandacht besteed aan spiergroepen in de nek, schouders, armen en benen. Buik-, rug- en bilspieren worden getraind door oefeningen op de mat. Tijdens een cooling down wordt aandacht besteed aan Tai-Chi vormen. De meeste leden van deze groepen zijn in de leeftijden van 40 tot 80+.
Trainster: Tonja Kost.

Bodyshape

Bij Bodyfit begint een les met een low impact warming up. Het accent ligt op spierversterkende oefenigen. De oefeningen zijn gericht op de borst-, billen-, buik- en beenspieren. Er wordt gebruik gemaakt van dynaband (elastiek)  en dumbells ( gewichten), soms ook met de step. Dit alles wordt uitgevoerd op leuke muziek. De les wordt afgesloten met een cooldown.
Trainster: Arianne Kruithof.

Aerobic Mix

Deze les is gericht op een mix van conditie opbouwen en spierversterkende oefeningen doen. Na een low impact warming up ligt het accent op het verbeteren van de conditie. Na de warming up wordt er een low/highimpact choreografie aangeleerd. Deze les is nooit het zelfde. Elke week wordt er gewisseld met hig/low impact/ steps/zumba/salsa aerobic. Na het conditionele gedeelte volgen er spierversterkende oefenigen gericht op de borst-, billen-, buik- en beenspieren. De les wordt afgesloten met een cooldown.
Trainster: Arianne Kruithof.

 

top