22 juni 2020

Buitenlessen jeugd verlengd tot 11 juli 2020

We bieden twee extra lesweken aan. De laatste lesdag verschuift hiermee naar zaterdag 11 juli.

Buitenlessen jeugd verlengd tot 11 juli 2020

Beste ouders en verzorgers,

Ondertussen geven we alweer ruim een maand les op het veld. De trainers verzinnen nieuwe spelletjes en proberen creatief met het materiaal om te gaan zodat de lessen - ondanks het gebrek aan echte turntoestellen - afwisselend blijven. Ook zijn er extra trampolines gehuurd. Van ouders en kinderen horen we gelukkig positieve berichten.

Langer doorgaan

Om het aantal gemiste lessen te compenseren, hebben we de afgelopen weken zoveel mogelijk lessen aangeboden, ook met Hemelvaart en in de pinkstervakantie. Nu we aan het einde van het seizoen komen, zou zaterdag 27 juni normaal onze laatste lesdag zijn. Wij willen u graag nog twee extra lesweken aanbieden. Hiermee verschuift de laatste lesdag naar zaterdag 11 juli.

Buiten blijven

Komende week wordt duidelijk of er vanaf 1 juli er weer mondjesmaat met binnensporten begonnen kan worden. Door de vele onzekerheden over hoe er binnen gesport mag worden, is het planmatig niet rond te krijgen om dit op tijd corona-veilig te regelen. De twee extra weken blijven we dan ook op het veld sporten. Om de lessen zo aantrekkelijk mogelijk te maken, zullen we de huur van de extra trampolines verlengen voor deze twee weken.

Volgend seizoen

Wanneer we weten onder welke condities we binnen kunnen gaan sporten, zal het bestuur gaan werken aan de invulling hiervan voor het nieuwe seizoen. We verwachten dat hier allerlei restricties aan zullen zitten, vooral ook aan de groepsgrootte. We proberen om de lessen weer zoveel mogelijk volgens het oude rooster te plannen, maar zijn daarvoor afhankelijk van de nieuwe (nog onbekende) regels, de mogelijkheden binnen de gemeente en de ontwikkelingen van het corona virus.

Dit zal tijd kosten. We hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur Hygiëa