11 maart 2019

Tonja Kost neemt na 35 jaar afscheid bij Hygiëa

Bijna vijfendertig jaar heeft Tonja Kost lesgegeven bij gymnastiekvereniging Hygiëa. En al is ze de vijfenzeventig gepasseerd, het kost haar moeite om te stoppen. ‘Blijven bewegen is het belangrijkste,’ houdt ze haar leerlingen bij haar afscheid voor. ‘Want voor je het weet loop je achter een rollator.’

Tonja Kost neemt na 35 jaar afscheid bij Hygiëa
Woorden die ingebakken blijken te zitten in de hoofden van haar leerlingen. Je kunt altijd en overal blijven oefenen. Op weg naar de douche loop je op je tenen, bij het afdrogen maak je je heupen los en tandenpoetsen kan prima op één been. Span je core aan in de rij van de supermarkt en goed recht zitten tijdens het autorijden.

Of zoals Tonja het zelf verwoordt: ‘Ik geloof in energie. Ook als je je niet goed voelt moet je blijven bewegen en dan komt de energie vanzelf. Doen wat je kan.’ Deze filosofie kenmerkt Tonja, als mens en als docent. We danken Tonja voor alle energie en tijd die ze in onze club heeft gestoken, en we wensen haar en haar gezin nog vele energieke jaren toe!

De lessen van Tonja bij Hygiëa worden overgenomen door Margreet de Jonge, die is opgeleid als Mensendieck-therapeute en die de les als invaller al vaker heeft gegeven. Zin om ook een keertje te komen meedoen? De lessen Pilates-gymfit voor senioren worden op donderdagochtend gegeven van 9-10 en van 10-11 uur in de danszaal van EDC, Antonlaan 37-39 in Zeist.