02 mei 2020

Update hervatten lessen Hygiëa

Hygiëa is bezig te bekijken hoe we lessen (gedeeltelijk) kunnen hervatten. De gemeente Zeist moet nog toestemming geven voor de plannen.

Update hervatten lessen Hygiëa

De leden hebben hierover op 2 mei de volgende mail ontvangen:

Beste leden,

Zoals bekend mogen kinderen t/m 12 jaar en jeugd in de leeftijd van 13 t/m 18 jaar weer georganiseerd en onder begeleiding samen sporten en bewegen in de buitenlucht. Voor sommige van onze leden zal er helaas nog niets veranderen: de lessen aan volwassenen mogen nog niet worden hervat dus ook de ouder- en kindgym gaat voorlopig niet door.

Ook Hygiëa is bezig met het opzetten van buitenlessen. We verwachten dat we twee à drie dagen in de week lessen kunnen aanbieden. De lessen gaan er natuurlijk anders uitzien. We kunnen niet buiten op de balk oefenen of aan de brug: de toestellen kunnen niet naar buiten. Daarnaast moet er zo weinig mogelijk lichamelijk contact zijn tussen trainer en turner, wat vangen erg lastig maakt. Maar we kunnen wel een programma samenstellen waarbij kracht, conditie en lenigheid centraal staan, samen met het plezier van samen sporten.

Afgelopen vrijdag is duidelijk geworden welke procedure we moeten volgen om in Zeist buiten te kunnen sporten. We gaan een aanvraag bij de gemeente indienen, waarbij we moeten laten zien dat we aan alle voorwaarden voldoen om veilig te kunnen sporten. En we kunnen inschrijven op een lijst van buitenlocaties. Pas nadat de gemeente ons voorstel heeft goedgekeurd, mogen we met de lessen starten. We gaan dit weekend de papieren bij de gemeente indienen.

We hopen binnenkort meer te kunnen vertellen over locatie, lestijden, groepsindeling en coronaregels.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van Hygiëa